tisdag 28 augusti 2007

Busig!

Det har varit både en bra och dålig dag. När mamma väckte mig för tredje gången imorse så lurade jag henne med mina allra sötaste manér. Jag fick henne att gosa med mig i sängen en stund till. Jag gillar att bli pussad på magen när jag är nyvaken. 10 minuters extra gullande resulterade i att vi kom för sent till jobbet och mamma ursäktade sig med att jag är så morgontrött. Jag har väl aldrig hört något liknande! Det är väl inget brott att vilja ligga och dra sig en stund? Halv åtta är ju praktiskt taget mitt i natten. Jag fick sova en stund till på jobbet iaf. Sen kom pappa och hämtade mig. Det var konstigt för egentligen jobbar han på dagarna...men idag skulle han tydligen jobba natt. Jag förstod inte riktigt hur det gick till, men sen var vi hemma och jag förstod inte var mamma var. Då blev jag lite ledsen. Efter några timmar fick jag pappa att ringa mamma och säga att jag var förbannad. Då kom hon och hämtade mig. Inte helt utan straff förstås. När hon skulle ta med mig snodde jag mitt koppel och gömde mig under ett bord. Mamma kan vara ganska jobbig, men jag tycker inte om när hon lämnar mig.
Kallt och eländigt är det ute också, så jag har levt rövare inne idag. Således är jag nu helt slut och måste sova lite.


Kolla vad söt jag är!

Sen blev jag busig!







Inga kommentarer: