måndag 27 augusti 2007

Valpkurs är för mesar

Idag var jag på valpkurs med både mamma och pappa. Pappa hade leverpastej i fickan. Det är ungefär det jag minns. Man ska fokusera på sånt som är viktigt, tycker jag. De andra hundarna var lite fåniga... de satt där och tittade på sina ägare och väntade på order för att sen få godis. Själv så satsade jag målinriktat på att få tag på godisarna själv. Nån måtta får det ju vara på hur man åmar sig. Liiite försökte jag väl i och för sig. När mamma sa sitt, då satt jag. Sen sa hon "stanna" och då hoppade jag mot henne. Ibland sa mamma "bra", men jag minns inte varför och tänker därför inte göra det igen. Oftast när hon säger "bra" gör vi ändå nånting tråkigt som hon vill. Jag vill bara göra sånt som jag vill! Kallt och eländigt var det också, fast jag hade min huvtröja... och trött blev jag. När mamma sa valpkurs trodde jag att det var som en ABF-kurs där man lär sig dreja eller sätta ihop fula blomsterkvastar, men ack nej. Här skulle man lyda och bli bossad... ibland känner jag hur jag veknar och nästan faller för dessa olika kommandon, men jag måste vara stark! I'm no sissy!


Jag vilade i mammas knä på vägen hem...


...i min fina huvtröja


Jag har även fått hem min senaste beställning på vinterkläder. Mina snygga skor har kommit, men de var inte riktigt lika bekväma som jag hade hoppats. Mamma sa att jag nog vill ha dom till vintern och att jag faktiskt inte bara får beställa saker som är fina om jag inte tänker använda dom. Då kontrade jag med att mamma faktiskt köper massa högklackade skor som hon tycker är fina. Sen när jag och pappa hämtar henne från krogen tar hon av sig dom i bilen och suckar. Men det var tydligen inte samma sak. Mina skor var i alla fall roliga att bita på.
Även mina doggles hade kommit, som jag ska ha på motorcykeln. På bilden är det bara första utprovningen, så ni får bättre bilder på dem senare.

Här är min fina motorcykelsele också!


Nu ska jag sova lite. På återseende.






Inga kommentarer: