måndag 5 november 2007

Oj, vad tiden går fort! Jag och mamma har varit i piteå i helgen och vet ni vad? Det var snö! Äckligt, kallt och vitt var det. Men likförbannat måste man gå ut...så jag vande mig efterhand. Bortsett från snön hade jag riktigt roligt. Jag busade med katter och tiggde mat. Det var lite tråkigt att åka bil så långt, så jag sov precis hela tiden, bortsett från när vi hade kisspauser och när mamma och jag delade en varmkorv. Sen lyckades mamma glömma min vattenskål och de enda vattenflaskor hon hittade var såna med såndär sugkork. Det resulterade i att mamma fick sippra ut vatten från sin mun som jag kunde dricka. Det hade nog sett rätt lustigt ut om nån hade sett oss. Nu sitter jag här och väntar på att min pappa ska komma hem - jag har ju inte sett honom sen i onsdags. Här kommer alla braiga bilder som jag har tagit! Ps: Vad glad jag är att du ska med på utställning, Kexet. Synd om alla andra hundar bara, det kommer inte att bli lätt för dem.

Första dagen: Kallt, men ingen äcklig snö.

Och andra dagen vaknade jag upp i ett vitt inferno. Den här bilden är tagen mitt i det tragiska ögonblicket när jag skulle ut för att morgonkissa och insåg att det inte fanns nåt att stå på.

Så lite tassar i backen som möjligt... Sen skulle det tydligen badas också...jag har ju slutat löpa och mamma ville tvätta bort lukten så att inga äckliga killar försöker antasta mig. På den här bilden försöker jag få mormor att rädda mig, men hon tog bara kort.

Tur att man fick en handduk sen iaf...fast hon hade ju inte behövt vira in mig som en trollpacka.

När vi sen åkte hem passade jag på att gosa in mig ordentligt.


2 kommentarer:

Linn sa...

Oh vad mysig den sista bilden är! Mmmmm.

/Linn & Rocky

semne sa...

haha jo men tejapde om senare och då tejpade jag innuti, måste vara bättre då det är där de behöver stöd.. äh får se vad som händer. husse tycker synd om hunden i alla fall