lördag 15 september 2007

Jag har inte orkat blogga på ett tag och jag ska tala om varför! Min mamma är dum. Hon har bestämt att vi ska jobba från 4 på morgonen till 5 på eftermiddagen två veckor varje månad. Hur kul tror ni jag tycker det är att stiga upp halv 4 varje dag? Eller inte varje dag, för varannan dag är pappa hemma och då åker han och lämnar mig hos mamma klockan 6 istället. Iofs fortsätter jag sova flera timmar efter vi har kommit till jobbet, men man är ändå inte så pigg på att blogga på kvällarna. Dessutom är det så mycket folk på morgonen, så jag får ligga i min transportbur på skrivbordet. Igår bet jag dock sönder dragkedjan, så nu kan mamma inte stänga in mig längre. Helst vill jag sova i mammas tröja istället. På morgonen har hon en varmfodrad tröja när hon är ute på lagret, den är min favorit. Jag ska visa bilder på det senare.

I helgen har vi fått besök. Det är på sätt och vis min styvsyrra. Min pappa hade den hunden med sitt ex. Det är en griffon som heter Elvira. Jag gillar henne, men hon är 5 år och vill inte alls busa med mig.
Vi var i hundgården idag och jag fick min nya fleeceoverall. Den var världsbäst! När jag inte var så frusen kunde jag springa mycket mer än vanligt. Kinesiska nakenhundarnas mamma (det var hon som sydde den), sa att hon var imponerad av att jag ville röra mig så mycket första gången jag hade på den. Klart jag ville det, jag älskar ju värme! Här får ni lite bilder på allt ni har missat när jag inte har orkat skriva.









Jag är en demon!




Hjäääälp!





Elvira



Min superfina overall!

Är min skugga en hyena?

Den här dragkedjan går inte att stänga längre!

3 kommentarer:

Vintersaga sa...

Hej Anita! Kul att jag hittade din blogg. Jag förstår att du har jobbigt med att hålla ordning på mamma och pappa...å´så jobbet med dragkjedor och sånt tjafs! Du har kanske hört att det snart kommer en liten hund till Näsudden? Hon ska heta Saga.Du får säkert träffa henne någon gång. Må så gott och hälsa alla! Kram!

semne sa...

Hej! du jag hittade vart våra pinnars slarvöron kommer ifrån! kolla deras pappa http://www.jeandark.se/index1.html klicka dig vidare till dp's och kolla coca cola. han har ju exakt samma öron som våra små skitar!
hoppas allt är bra med er och synd att vi inte kunde komma på varken hundträfen eller utställningen!

semne sa...

men oj! hur kunde jag glömma lilla skönheten! tror hon skulle ha stått där kexets namn var placerat då jag skrivit kexet 2 ggr. nu är det redigerat i alla fall! johan har gett ok på att ha henne i januari. när är det föresten? så ska bara kolla med grannen. detta kan jag dock inte kolla förens om 2 veckor då hon är bortrest just nu. men ska kolla det så fort jag kan. tack för igår! kram kram