tisdag 25 september 2007

Usch such galusch, here I come!

Idag kom vi för sent till jobbet. Detta var delvis mitt fel, då jag idag var väldigt gosig på morgonen. Men vad ska man göra när man är liten och trött?
Sen har det varit utställningsträning för hela slanten. Vi började träna lite smått i hundgården med min kompis, puffvalpen. Det gick ganska bra och jag lät mig även bli klämd på och tittad i munnen. Det stör mig inte så mycket, men domaren på utställningen är en man, så jag kan inte garantera att han får det. Jag har inte mycket till övers för gubbar. Sen har jag och mamma sprungit runt med utställningskoppel i lägenheten. Då tyckte hon att jag var jätteduktig (det tycker jag iofs att jag är jämt), men sen kom vi till det besvärliga. "Stå fint, stå fint!". Vad är det för jäkla dumheter? Stå stilla är ju skittråkigt. När jag väl gjorde det, sa mamma dessutom att jag stod som en hyena. Jag ska tala om för er att det är faktiskt inte naturligt att stå med baktassarna 20 meter bakom kroppen! Jag är väl ingen jäkla dressyrapa! Sen tjatar kvinnan om att hon har kommit på en tejptaktik som ska göra att mina öron i alla fall hänger rätt under utställningen. Först ha tejpat ända till en timme innan och sen låta dem vara, så hinner de fladdra till som de gör direkt efter och sen hänga till sig ett tag. Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att vika dem åt alla andra håll. Så det så!
Nu är jag trött, så jag sitter i mammas knä och skriver. Jag tänkte lägga mig lite nu, så mamma kanske får hjälpa till att lägga upp dagens bilder.
Morgonmys!




Mitt på dagen-mys!

Standing up - hyena style!

Inga kommentarer: