lördag 1 september 2007

Jag är väl inget cirkusnummer heller...

Jag har inte orkat skriva på ett par dagar. Mamma har hjälpt till med en flytt och jag fick sitta med en konstig kvinna uppe i en lägenhet och titta på när hon sprang runt med möbler och lådor. Det var inget roligt. Det tror jag inte att mamma tyckte heller, för hon sa "det är bra träning för henne" ungefär 10 gånger i minuten. Lät mer som om hon ville övertyga sig själv, tycker jag. Mamma blir så vek när jag piper. Till sist blev vi i alla fall klara och åkte hem och däckade. Idag har mamma fått för sig att jag är en cirkushund. Jag måste hoppa upp på hennes rygg för att få godis helt plötsligt. Och visst, jag ställer väl upp, men det börjar bli ganska jobbigt att få tag i godisar nu för tiden. Allt godis har gjort mig lite konstig i magen, så mina fisar luktar värre än en polsk fabrik. Jag lyckas till och med utrymma rummet med dom! =) Idag har vi förresten hälsat på min bästa kompis Trassel också. Vi brottades jättelänge och jag fick bita i hans mysiga öron.
Nu har vi precis skjutsat pappa till krogen, så jag och mamma ska mysa lite framför teven nu. Godnatt.

En pudel är ingen match för nån som jag!

Inga kommentarer: