måndag 3 september 2007

Jag säger ju att jag är intelligent

Idag var jag på valpkurs igen! Tydligen är detta något man måste göra flera gånger. Jag tyckte det var ganska kul (fast vi inte drejade den här gången heller). Jag gillade mest att jaga dom andra hundarna. Valpkursfröken tror att jag är gjord av glas...hon ska alltid vakta så att jag inte gör illa mig. Mamma påpekade att vi dvärpinschrar är bra mycket tåligare än vi ser ut och det tackar jag för. Jag vill väl göra som dom andra hundarna. Mot slutet hittade jag fyra lukta-gott-ställen att rulla mig i....mamma tyckte inte att det luktade lika gott så när vi kom hem sköljde hon av mig i diskhon. Jag är lite ambivalent till detta. Å ena sidan hatar jag vatten, å andra sidan var det varmt och skönt. Jag fann mig i det hela, eftersom jag iaf slapp schampo. Mamma har hört att min päls inte ska schamponeras mer än två gånger om året och det låter bra för mig. På jobbet var det ganska tråkigt idag...tills jag snodde chefens glasögon från skrivbordet förstås. Jag tog dom och sprang till min stol där jag kunde tugga en stund innan jag blev upptäckt!






I Lördags, när min pappa var ute, skickade jag busiga mms till honom. Jag är rätt stolt över dom själv, det är inte lätt att använda T9-funktionen när man är hund. Jag ska berätta för er hur dom såg ut.


MMS nr. 1 såg ut så här:

Pappa kom hem, för jag längtar efter dig!


(om du inte gör det, äter jag upp din flickvän)






...och nr. 2 såg ut så här:



Jag skojar inte!!!



Tyvärr hjälpte de inte på en gång, för han kom inte förrän långt senare. Men erkänn att jag är rätt duktig på att messa!


Godnatt allihop!




Blöt efter kvällens bad!


Inga kommentarer: