onsdag 5 september 2007

Nya leksaker

Idag kom mitt ekorrhus! Min syrra, kexet, fick ett sånt när hon var på utställningen, men sen tog dom slut. Jag har väntat jättelänge på mitt och till slut så beställde mamma ett från "Bamses bollar". Jag tror att det är mindre än kexets, men jag får väl vara nöjd ändå. När jag hade tuggat en stund så gömde jag alla ekorrar hos mamma. Om jag gräver lite på hennes mage så brukar jag få gömma ben och leksaker under hennes tröja. Det känns säkrast så. Man kan ju inte bara lämna grejer framme om det skulle komma nån. På jobbet lärde mamma mig att jag måste ligga på min plats om det kommer nån. Är jag tyst får jag godis också. Det funkade bättre idag när jag förstod vad sjutton "ligg" betyder.

Jag fick förresten en till leksak idag. Den hette "grunting man" och skulle morra när man bet i den. Det gjorde den inte. Mamma gav den till och med hjärtmassage utan att nånting hände. Vi måste skicka tillbaks den. Vilket skräp!

Min valpkursfröken är bra. Hon hjälper mig med min hundshopping. Idag mailade hon mamma för att tipsa om ett bra täcke till mig som är så frusen. Mamma tyckte att 645 kronor var rätt mycket för ett täcke i min storlek, men jag vet att hon har gett med sig. Obtrack, heter det, och ska vara superbra när man är ute och springer när det är kallt.


Så här fint kunde jag ligga idag! (jag får ligga på skrivbordet ibland)





Mina ekorrar!


Min ekorrgömma i mammas tröja!

Inga kommentarer: