måndag 8 oktober 2007

Fat camp - in reverse

Jag mår mycket bättre nu, men jag är fortfarande lite mager. Idag gav mamma mig äntligen lite av min vanliga mat, blandat med burkmaten. Burkmaten är iofs god, men den fastnar i gommen och hindrar mig från att äta tillräckligt fort. Jag har det inte lätt ska ni veta....nu får jag iaf jättemycket mat så jag ska bli lite tjockare och det tycker jag om. Igår var jag och syrran på hundöarna. Vi hade jättekul, bortsett från några smärre meningskiljaktigheter om godis och leksaker. Med andra ord blev det några katt-fräs på varandra, men på det hela taget kom vi bra överens.
I slutet av månaden ska jag och mamma åka till mormor i piteå. Min människomormor alltså, min hundmormor bor ju i Märsta. Det är roligt där, för jag har en massa gräsmatta att rusa runt på och katter att jaga...och en morfar som gärna "tappar" mat från bordet. Han förstår iaf att det är väldigt synd om mig.
Idag började vi förresten 4 igen. När den där jäkla klockan ringer halv 4 har jag god lust att äta upp den. Då går mamma upp och håller på en stund innan hon tvingar upp mig. Fast idag var jag lite osäker på vad som hände, eftersom det var två veckor sen vi började tidigt sist...så för säkerhets skulle sprang jag upp några gånger och kollade så att inte den elaka kvinnan skulle få för sig att lämna mig hemma. Imorn får hon dock det, för då är pappa hemma och vi ska sova jäääättelänge. Haha, då kan hon stiga upp själv - det är då inte jag som har bestämt att vi ska börja på så okristliga tider. Men om sanningen ska fram så längtar jag lite efter mamma när hon åker, så jag blir ganska glad när jag kommer till jobbet och får mysa....men det behöver vi ju inte berätta för någon. Nu kollar vi på lite bilder istället!


Jag minns inte att det var så mycket motvind, men tydligen.


Kexet i förgrund och jag i bakgrund. Ståöron verkar vara min melodi nu för tiden.

Inga kommentarer: