onsdag 3 oktober 2007

Stackars lilla mig

Jag är sjuk! Jag kräktes både igår och idag så mamma åkte förbi veterinären med mig. Tydligen har jag en massa grus i magen...hur sjutton det har kommit dit har jag ingen aning om. Jag vet att det INTE är för att jag har ätit jord, det tror bara min okunniga mamma. Det var roligt hos veterinären och jag fick beröm för att jag var så glad och framåt. Det enda som inte var så roligt var röntgen, mig brottar man inte ner i första taget. Mamma tyckte i sin tur att det minst roliga var att vi blev 2000 kronor fattigare. Petitesser! Sen frågade den galna veterinären om mamma kunde sköta om mig hemma. MEN HALLÅ! Trodde hon på allvar att jag skulle låta min mamma lämna mig där? Tack och lov så sa mamma att det inte skulle bli nåt problem, eftersom jag faktiskt var ganska pigg ändå. Så vi fick hem snäll mat och lite medicin som mamma serverade mig. Då var jag tokhungrig, men hon snålade. Jag måste ha mer! Jag vägde bara 2,5 kilo ju. Annars känner jag mig faktiskt lite bättre, men jag har varit väldigt trött. Tur att jag har mammas tröja att sova i.

2 kommentarer:

semne sa...

na stackarn! grus i magen låter inte alls kul! funderar på att åka ut till hundöarna i helgen, är ni tillräckligt pigga för att följa med?

semne sa...

å va roligt! messar henne på en gång! hörs mer om det imorn. Om du vill så kan du få ta en sväng förbi täby och hämta upp oss. annars så åker vi komunalt :)