måndag 1 oktober 2007

Min mamma - en black om foten.

Igår var jag på min utställning. Det var kul, för det var i ett ridhus där man kunde äta saker från marken och rulla sig i äckliga saker...fast det fick jag inte för mamma. Hon tyckte det räckte med de 4 kilo jord jag åt i lördags när jag var i hundgården. Det var gott när jag höll på, men när jag kom in var magen tre gånger större än vanligt så jag kände mig lite halvmysko. Mamma var lite orolig för mig, så jag tröstade henne genom att bajsa ut alltihop på hallmattan under natten. Sen var jag faktiskt lite risig i magen nästa dag, men jag tänker inte förhasta mig och dra paralleller till jordätandet. Jag ska nog prova äta konstiga saker några gånger till för att se om det hör ihop med dålig mage. Tror faktiskt inte det. Nåväl, åter till utställningen. Jag blev trea av tre möjliga...helt otroligt. Jag sprättade ju runt och var jättefin, blev klämd på utan att gnälla och visade upp mina allra bästa sidor. När chocken över att jag inte vann hade lagt sig, förstod jag naturligtvis att det var mammas fel. Hon gick inte tillräckligt fint, helt enkelt. Måste nog träna henne lite, eller börja gå på utställningar själv i framtiden. Men då måste jag nog ta bussen, för jag tror inte att jag får låna mammas bil. Domaren tyckte iaf att jag hade fin storlek, fin päls, trevligt temprament osv. Tydligen så behövde jag "mer substans i kropp och ben". Ursäkta mig då för att jag är smal och vacker! Jag har kollat på Top Model och jag vet att skinny is the new pink....eller hur man nu säger. Äh, vad vet en gammal gubbe om snygga tjejer, liksom. Min kompis puffvalpen fick iaf en rosett, BIM stod det på den. Jag planerade att äta upp den för att jämna ut orättvisan, men jag kom aldrig åt.


Sen kom min kompis Trassel och skulle sova över. Mamma lät oss inte vara ifred en sekund...hon var rädd att vi skulle hitta på olämpliga saker. Vad dessa var vet jag inte riktigt, men Trassel försökte jucka på mig och det var inte så populärt hos mamma. Som ni förstår så har jag haft fullt upp de senaste dagarna och är således ännu tröttare än vanligt (om möjligt, inflikar mamma). Här kommer bilderna!




Notera här hur min eländiga mor håller i kopplet. Tror hon att man vinner med sånt slarv? Notera även hur otroligt fint jag går.

Och kolla, här står hon och drar upp byxorna! Skandal! Folk kan ju tro att vi är trailer trash.

Se nu, jag kan ju stå utan hennes hjälp. Sorry morsan, men du drar definitivt ner helhetsbetyget.

Oj, vad trött jag blev. Men fortfarande lika snygg när jag sover... (nu säger mamma att utställningen har stigit mig åt huvudet. Vilket trams!)

Inga kommentarer: