tisdag 23 oktober 2007

Utställningsplaner och mc-utrustning

Nu har jag varit på promenad med mina kineskompisar. Mamma tyckte att jag äcklade mig med farmor-hunden, men vi löper faktiskt båda två. Jag får ju inte träffa några snygga killar så jag tar väl det jag får.
Då det här jäkla löpet förstörde mina utställningsplaner i Lördags, har jag bestämt mig för att anmäla mig till en utställning i Skogås den 25:e november istället. Jag måste ju träna upp mamma innan utställningen i Älvsjö i december. Hon kan ju inte så mycket, men jag tänker inte låta det förstöra mina planer. En del säger att man måste vara mycket duktigare för att ställa ut där, men mamma har inga skrupler. En skönhetstävling för hundar kan man inte ta på 100% allvar hur man än försöker, säger hon. Hon kan tala för sig själv, kärringen. JAG tycker iallafall att det är väldigt viktigt, så jag får väl träna upp henne så pass att hon inte skämmer ut mig. Hördu Kexet, om du också får ditt löp överstökat, kan du väl vara med i Skogås? Vi är ju faktiskt nästan lika snygga, vi skulle nog slå dem med häpnad!
Nu har jag nog sagt mitt för idag. Nu ska ni få se bilder på min mc-luva som har kommit....lite för sent, men ändå.

1 kommentar:

semne sa...

hahaa saknar hålen för örona! men kanske är meningen att man ska ha dem innanför så att de inte får öroninflammation eller något annat spänande. jo men det tycker jag absolut låter intressant, ska kolla upp lite vad som händer då så återkommer jag!